Forrige

Næste

Coronavirus: Sådan gør vi

Nu hvor Coronavirus (COVID-19) fylder mere og mere skriver vi til jer for at forklare, hvordan vi som rejsebureau håndterer det.

Vi tager situationen meget alvorligt og ønsker hverken at tale den ned eller overdramatisere den. Men det er vigtigt at være klar over, at situationen ændrer sig hele tiden. I skal vide, at vi står til rådighed for jer og vil hjælpe jer, alt det vi kan.

De meldinger vi får fra forskellige instanser og eksperter er de samme, som I sandsynligvis allerede har hørt i medierne. Coronasmitten vil fortsætte i 1-2 måneder og herefter er forventningen, at den vil mindskes kraftigt i løbet af sommeren. Derfor er det vores forventning, at langt de fleste af vores kunder sagtens vil kunne få en dejlig aktiv ferie i 2020.

Vi følger altid Udenrigsministeriets rejsevejledninger og det vil være sådan, at hvis Udenrigsministeriet fraråder rejser til jeres rejsedestination indenfor tre uger, før I skal rejse, så vil I gebyrfrit kunne afbestille jeres rejse og få alle penge refunderet.

Vi gør det således: Hvis der er mindre end tre uger til jeres rejse og Udenrigsministeriet fraråder rejser til jeres valgte rejsemål, skriver vi til jer og I vil i den forbindelse have mulighed for at ændre eller helt afmelde jeres rejse.

Bemærk: I vores betingelser skriver vi, at Udenrigsministeriet skal fraråde rejser indenfor 14 dage inden jeres rejsedato for at rejsen kan afbestilles og refunderes, men vi har øget dette til tre uger.

 

Et par vigtige spørgsmål:

- Kan jeg afbestille min rejse, hvis jeg frygter coronavirus, men Udenrigsministeriet ikke fraråder rejser til destinationen?

I dette tilfælde, vil du kunne afbestille din rejse, men det vil være med de almindelige afbestillingsbetingelser. De er:

Afbestilling

  • Ved afbestilling mere end 60 dage inden afrejse: Rejsens pris, fratrukket depositum, refunderes. (pris for evt. flybillet og direkte omkostninger til hotel og eventudbyder refunderes ikke)
  • Ved afbestilling mellem 60 og 30 dage inden afrejse: 50% af rejsens pris, fratrukket depositum, refunderes. (pris for evt. flybillet og direkte omkostninger til hotel og eventudbyder refunderes ikke)
  • Ved afbestilling senere end 30 dage inden afrejse: Rejsens pris refunderes ikke.

 

- Hvordan dækker afbestillingsforsikring?

Vi forhandler rejseforsikringer og afbestillingsforsikringer fra Gouda Rejseforsikring. I den forbindelse henviser vi til Goudas information om corona-situationen:

En vigtig ting at bemærke er, at afbestillingsforsikring ikke dækker, hvis man vil afbestille sin rejse pga. frygt for coronavirus, til trods for at Udenrigsministeriet ikke fraråder rejser til destinationen.

Link til Gouda

 

Jeg vil ikke rejse til min rejsedestination, men Udenrigsministeriet fraråder ikke rejser dertil. Hvad kan I gøre?

I denne situation vil vi gøre alt hvad vi kan for at hjælpe, men det er desværre ikke sikkert, at der er noget, vi kan gøre. De ting vi som regel kan forsøge er:

  • At ændre rejsedatoerne, så I rejser på et senere tidspunkt
  • At ændre rejsen, så I rejser til en anden destination

Vi må understrege, at det ikke altid er muligt at ændre i bookingerne, men ring og tal med os om dette.  

Vi er klar på telefonerne, hvis I har behov for at vende noget af dette med os.

Forrige

Næste

Nyhedsbrev

VIND ET 3000,- REJSEGAVEKORT

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind et rejsegavekort på 3000kr.